• 10/10/2024 0 Kommentarer
    PENNI

    PENNI er EikaGruppens nye digitalbank! Enn så lenge er Penni bare på tegnebrettet og i gode hender for utvikling hos EikaGruppens superflinke ansatte. Om litt tenker lanserer vi et bankkonsept for deg som er ute etter en enkel digitalbank, med gode betingelser og en skikkelig bra mobil- og nettbank.

     

    Navnet Penni er inspirert av ordet "penning", et gammelt norsk uttrykk for penger. Penning var myntenheten i Norge i middelalderen. I tillegg synes vi at det er et koselig navn som klinger godt og skiller seg litt ut.

    Les mer
  • 10/10/2024 0 Kommentarer
    ABILIATE

    ABILIATE
    FourPro Solutions lanserer ABILIATE!

    Abiliate er en forsyningskjedeplattform som kobler sammen alt logistikkbedrifter trenger for å levere førsteklasses logistikktjenester og kundeopplevelse. FourPro Solutions` utformede løsning hjelper bedrifter med å planlegge, drive og samarbeide på tvers av hele forsyningskjeden i én enkelt plattform på toppen av dine nåværende verktøy.

    Les mer
  • 29/01/2024 0 Kommentarer
    ENTUSIO


    Eventbyrået Gruppespesialisten er nå ENTUSIO. Navnet etterlater liten tvil ​om hvilke verdier selskapet står for, entusiasme, glede​ og kreativitet, eksakte verdier som det er ønskelig å bli
    assosiert med. Vi takker for positivt og godt samarbeid, og ønsker den entusiastiske gjengen lykke til videre!
    Sjekk hva ENTUSIO kan gjøre for deg og ditt selskap her: www.entusio.no

    Les mer
  • 22/05/2023 0 Kommentarer
    LINKTRA

    LINKTRA er navnet på de nye "smart-sylindrene" fra Hexagon Ragasco.

    "Linktra® Smart-sylinderen er vårt «Internet of Things» (IoT)-tilbud som muliggjør tilkobling av våre sylindere til forbrukernes mobiltelefoner – så vel som til LPG-distributørenes IT-systemer.
    Disse "neste generasjons-sylindrene" snakker til deg. De lar brukerne vite nøyaktig hvor mange minutter av brukstid som er igjen og når de må fylle på."
    Navnet er utviklet av NameAbrand i samarbeid med Høst Group.

    Les mer
  • 16/03/2023 0 Kommentarer
    VEYT

    Ny referanse!
    Greenfact AS har byttet navn til VEYT AS.
    "Vi - VEYT - er et globalt knutepunkt for markedsdataanalyse og innsikt. Som en uavhengig leverandør av markedsinformasjon er visjonen vår å styrke beslutningstakere til å bidra til å skape et netto nullsamfunn. Støttet av vårt uovertrufne team av analytikere hjelper vi kunder med å navigere i Green Certificate og Carbon Markets."
    VEYT er en omskriving av ordet «VET», - som indikerer kunnskap, innsikt, pålitelighet og kompetanse innen fornybar- og karbonmarkedet. «Vi vet hva vi holder på med – og man kan stole på vår kompetanse». Navnet er kort og effektivt, og ligger godt i munnen fonetisk.
    Lær mer om Veyt på www.veyt.com

    Les mer
  • 21/12/2022 0 Kommentarer
    VERGIA

    Nok en referanse fra NameAbrand, på tampen av året 2022!
    Vergia er et aktivt industrielt investeringsselskap med en diversifisert grønn omstillingsportefølje. Fokusområdene er ren energiteknologi og industriell innovasjon.
    Ledende ressurser fra Arendals Fossekompani er plassert i lederroller som sikrer kvalitet på innsatsen, kontinuitet og kunnskapsoverføring. Teamet vil snart utvide med svært erfarent personell.
    Navnet VERGIA viser til "vert" - som er fransk for "grønn" - fremtidens energiløsning - det grønne skiftet. Viser også til "en verge" - en som ivaretar noe, en som er ansvarlig.
    Les mer om Vergia på www.vergia.com

    Les mer
  • 13/12/2022 0 Kommentarer
    REDGO

    Falck Redning har skiftet navn til RedGo, og vi er kjempestolte over å stå bak utviklingen av navnet, i samarbeid med Neue Design Studio.
    Forsikringsselskapet Gjensidige overtok tidligere i år Falck Redning fra det danske Falck-konsernet. Som en følge av dette, ble det juridiske navnet på selskapet endret til RedGo, fra og med 1. mai 2022.
    Valget av nytt navn kom etter en grundig prosess. Selskapet har særlig lagt vekt på at navnet skal være lett å benytte i alle land der man har virksomhet, i Norden og Baltikum, og at det skal harmonere med profilen som er innarbeidet gjennom mange år. Redgo signaliserer høyeste prioritering gjennom forstavelsen "red", og effektiv og kompatibel hjelp gjennom endelsen "go".

    Les mer
  • 12/12/2022 0 Kommentarer
    HYDEPOINT

    Vi er stolte av å kunne presentere nok en referanse fra NameAbrand!
    HYDEPOINT viser til "hydrogen + senter/point - i senter for morgendagens energiløsninger".
    Moreld, Arendals Fossekompani og Kongsberg går sammen om å utvikle en kombinert offshore transformatorstasjon og hydrogenfabrikk.
    Hydepoint skal bidra til å løse flere utfordringer knyttet til utbygging og oppskalering av havvindkraft.
    «Hydepoint er en komplett løsning for å motta, konvertere og overføre hele energipotensialet fra vindparker til havs, med redusert avhengighet av strømnettet på land. Plassert i havet, nær vindparker, kan Hydepoint omdanne hele eller deler av energien til hydrogen. Dette vil redusere behovet for oppskalering av strømnettet både til og på land, forklarer Morten Henriksen, konserndirektør i Arendals Fossekompani».

    Les mer
  • 02/07/2022 0 Kommentarer
    ANEO

    Stadig flere spennende referanser fra NameAbrand!


    Vi har gleden av å presentere ANEO, som er et "joint venture" mellom TrønderEnergi og HItecVision. ANEO er et nytt nordisk selskap innen fornybar energi-sektoren, og fremstår som en pioner innen sitt felt. Derav navnet ANEO - "en ny".
    Navnet er utviklet av NameAbrand gjennom nok et godt samarbeid med Høst Group AS.

    Les mer
  • 23/06/2022 0 Kommentarer
    EVOLGY

    Evolgy er et globalt, grønt teknologiselskap som fokuserer på tilpasset energitransformasjon. Selskapet leverer riktig energi – for lading eller oppvarming – i riktig format for ulike bil- og industriapplikasjoner. Teknologiene bidrar til effektive produksjonsprosesser og transportstrømmer med lavt eller intet karbonavtrykk.
    Navnet EVOLGY viser til "evolution + energy" – fremtidens utvikling av bærekraftig energiløsning.

    For ytterligere informasjon, sjekk www.evolgy.com

    Les mer
  • 21/06/2022 0 Kommentarer
    Boligblikk

    Nok en referanse fra NameAbrand!


    Gjensidige lanserer "Boligblikk – en smartere husforsikring".
    Boligblikk er en ny husforsikring som inkluderer sensorer slik at du kan holde øye med hjemmet, uansett hvor du er. Dette gir deg økt kontroll i hverdagen, men også når du er borte over lengre perioder. Sammen kan vi forhindre at små skader blir store.
    Du finner ytterligere informasjon her: www.gjensidige.no

    Les mer
  • 20/02/2022 0 Kommentarer
    Mellowfield

    Voice Norge lanserer et nytt klesmerke for kvinner!

    Med inspirasjon fra en vakker og drømmende eng, fanger dette navnet det beste fra to verdener. Akkurat som engen, innehar navnet  et bredt utvalg av en rekke farger. Navnet har positive verdier, og refererer til en avslappet sinnstilstand. Med en myk og feminin "touch" fanger Mellowfield opp det avslappende øyeblikket av en munter og solrik dag.

    Les mer
  • 20/02/2022 0 Kommentarer
    Vesbar

    Voice Norge lanserer et nytt klesmerke for menn!

    Påvirket av James Bonds signaturdrink, Vesper Martini, er dette
    merkenavnet godt egnet. Som Bond selv, er Vesbar-navnet skarpt, smart og alltid velkledd. Akkurat som cocktailen; kul og slank. I følge Bond burde det være nok hvis du prioriterer høyt kvalitet. Men han kommer alltid tilbake for mer...

    Les mer
  • 25/01/2022 0 Kommentarer
    Ovati

    Skarpnes har utviklet en flat betong-takstein med integrert solcelle. Navnet på taksteinen er OVATI, og viser til «InnOVATIon» og ikke minst» OVATIon». Positive, gode verdier for et miljøvennlig produkt med fantastisk kvalitet, som alle andre produkter som utvikles av Skarpnes.

    Les mer
  • 25/01/2022 0 Kommentarer
    Prodiga

    Nyttårsreferanse!
    PRODIGA er et norskutviklet kosttilskudd av høy kvalitet. Bidrar til en god fordøyelse, noe som er viktig for et velfungerende og aktivt liv. En unik sammensetning av probiotika og enzymer som gir næring til de gode bakteriene i tarmen.
    Vi takker for godt samarbeid og ønsker Nutrinor AS lykke til videre!

    Les mer
  • 09/07/2021 0 Kommentarer
    Vianode


    Elkem etablerer selskapet Vianode, som skal se på vekstmuligheter innen avanserte batterimaterialer.
    Selskapet har ambisjoner om å bygge opp Vianode som et ledende selskap innen produksjon av anodematerialer av syntetisk grafitt.
    Navnet er utviklet av NameAbrand i samarbeid med Høst Group.

    Les mer
  • 01/07/2021 0 Kommentarer
    GlobeTrack

    Atea har utviklet en sporingsløsning for oppdrettsnæringen. Moderne sporingsløsninger bygger på blokkjedeteknologi. Sporingen gjør at alt som går inn i et produkt er sporbart og tilgjengelig for alle. Løsningene genererer også nødvendig dokumentasjon.

    Sporingsløsningen har fått navnet Globetrack by Atea.

    Vi takker for godt samarbeid, og ønsker lykke til videre!

    Les mer
  • 27/12/2020 0 Kommentarer
    CONTURO

    27.12.20

    Ny referanse fra NameAbrand; CONTURO har sett dagens lys i Stokke/Vestfold og Telemark.
    Selskapet er rådgivere og prosjekterende for landbaserte byggeprosjekter. Alle typer bygg; næringsbygg, leilighetsbygg, hotellbygg, idrettsanlegg, produksjon/industri mm. Det som skiller selskapet fra konkurrenter ut er at man tilbyr tjenester innenfor flere fagområder (tverrfaglige), og kan ta ansvar for de fleste ingeniørfag i et byggeprosjekt. Selskapets register av offentlige ansvarsretter viser dette.

    Conturo er et maskulint, solid og foroverlent navnforslag, som innehar flere positive verdier.

    Forstavelsen «con» viser til ordet «construction», og endelsen «turo» viser til «future». Dette satt sammen avspeiler «the future construction» – eller på norsk; fremtidens byggeteknikk og kunnskap.

    Navnet CONTURO viser til fremtidsrettet kompetanse, altså effektivitet og kvalitet, trygghet og lønnsomhet.
    Vi takker for godt samarbeid, og ønsker lykke til videre!

    Les mer
  • 16/09/2020 0 Kommentarer
    SCOOPR. er født!

    September 2020

    Hurra! SCOOPR. er lansert, og vi er stolte av å stå bak navnet.
    Scoopr. tilbyr forbrukerne en digital tjeneste som gir god oversikt og forenkler valget av dagligdagse må-ha-produkter der pris er hovedkriteriet. (Forsikring, refinanisering og mobilabonnement).

    Navnet viser naturligvis til det å gjøre et SCOOP. Ordet betyr «å finne noe sjeldent, verdifullt – et varp eller kupp», noe som igjen viser til fordelene ved å benytte forretningsidèen/plattformen.

    Scoopr er kort og snappy, og bør være lett å oppfatte og huske.
    Vi i NameAbrand ønsker lykke til videre!

    Les mer